Almış olduğum diploma ve sertifikalar ve eğitimlerin bir kısmı aşağıda listelenmiştir. İlginiz için çok teşekkürler.

– BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ – İngilizce
– ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ – İngilizce
– NÖROLOJİ
– Nöroanotomi
– Nörofizyoloji
– NLP – Neuro-Linguistic Programming
– ADVANCED SYNTAX ANALYSIS (İleri düzey söz dizimi)
– HIZLI OKUMA ve ANLAMA
– HAFIZA TEKNİKLERİ
– RENZULLI LEARNING (Üstün Zekalılar Eğitimi)
– SUGGESTOPEDIA (Dil öğrenme güçlüğü çekenler için bir teknik)
– KLİNİK PSİKOLOJİ
– CALLAN METHOD (Var olan dil bilgisini akıcı hale getirmek için bir teknik)
– TESOL (Anadili İngilizce olmayan bireylere, İngilizce öğretimi)
– DIRECT METHOD STRATEGY
– COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING (İletişim Bazlı Eğitim Modeli)

Avrupa Birliği’ne kabul protokolünde, Türkiye’nin en büyük destekçisi olan İsveç’te, Türkiye’yi de kapsayan bir projenin (EVS) koordinatörlüğünü yürüttüğüm sıralarda başlayan bir çalışmanın ürünüdür bu eğitim modeli. Proje, insanlara 2 gün içinde İsveççe öğretip, kendi ülkelerinde iş imkanı sağlamak üzerine kurgulanmıştı. Dünya çapında birçok önemli dil bilimci bu projeye destek oluyordu. Çünkü proje dünya çapındaydı. Ben de projenin Türkiye kolunu yürütüyordum. Bu dil bilimciler özellikle Türkiye’ye büyük merak duyuyorlardı. Çünkü, ülkemizde dil eğitimine önem verilmesine rağmen, başarı oranı çok düşüktü. Bunun sebebini bana sorduklarında, onlara dünya standartlarını korumaya çalıştığımızı söyledim. Fakat sonrasında öğrendim ki, bunu gerçekte başaramıyormuşuz.

İnsan anadili ile düşünür. Anadil de en fazla 5 yaşına kadar öğrenilir. 5 yaşından sonra artık bir dili duyarak öğrenemezsiniz. Ayrıca, İngilizce başka bir dil. İçinde geniş zaman, şimdiki zaman gibi Türkçe konuları yok. -ING takısı şimdiki zamanı göstermiyor aslında. Ama biz bu şekilde yanlış öğrendiğimizde, İngilizce konuşamayan insanlara dönüşüyoruz. O yüzden anadilleri İngilizce olan insanların bakış açılarını BİR KEREDE, EKSİKSİZ olarak öğrenmemiz gerekiyor. Türkiye’deki eğitimlerde İngilizcenin %30’u anlatılmıyor bile.

İngilizce konuların EKSİKSİZ ve DOĞRU MANTIKLA öğrenciye aktarılması ve öğrendiği bilgileri kullanabilen öğrenciler mezun etmek için çıktığım yolda binlerce öğrenci mezun etmiş olmanın memnuniyetini yaşamaktayım. Hatta öğrencilerimden bazılarının çok üst düzey başarılara ulaştığını görmek de mutluluk verici. Bir Amerikan yayın evinden yazarlık teklifi alan ya da İngiliz bir holding bünyesinde üst düzey yönetici olan öğrencilerimden bahsediyorum. Mezun ettiğim her öğrencinin bu tür başarılara imza atmış olması da oluşturmuş olduğum eğitimin dengeli ve kişiye özgü oluşunun bir göstergesidir.

Lütfen unutmayın!.. Başarı tesadüf değildir